Poradnictwo zawodowe świadczone przez urzędy pracy, adresowane do pracodawców, obejmuje:
Pomoc udzielana jest poprzez porady zawodowe, informacje na temat rynku pracy oraz możliwości szkolenia i kształcenia. Doradca zawodowy może pomóc w procesie rekrutacji, począwszy od określenia cech psychofizycznych niezbędnych do wykonywania konkretnego zawodu, poprzez pomoc
w poszukiwaniu odpowiednich kandydatów do pracy spośród osób bezrobotnych i poszukujących pracy.
Pomoc w doborze kandydatów do pracy udzielana w procesie rekrutacji, obejmuje takie działania, jak:
Usługi z zakresu poradnictwa dla pracodawców są realizowane zgodnie z zasadami: Pracodawca zainteresowany pomocą w doborze kandydatów do pracy lub w zaplanowaniu rozwoju zawodowego własnego lub pracowników może  złożyć wniosek o udzielenie pomocy zwierający:
            imię i nazwisko lub nazwę pracodawcy, adres, numer identyfikacji;
            podatkowej NIP;
            numer telefonu i faksu, adres poczty elektronicznej i adres strony;
            internetowej, jeżeli pracodawca posiada tego typu środki komunikacji;
            oraz imię i nazwisko osoby wyznaczonej do kontaktów;
            określenie zakresu oczekiwanej pomocy.
Do wniosku należy załączyć listę osób, których ma dotyczyć porada i podać dla każdej osoby z listy imię i nazwisko oraz numer PESEL, a w przypadku cudzoziemca - numer dokumentu stwierdzającego tożsamość.
 
Po przyjęciu wniosku, doradca zawodowy nawiąże kontakt z pracodawcą i poinformuje go o sposobie i formie współpracy oraz pomoże doprecyzować potrzeby związane z rekrutacją czy  planowaniem rozwoju zawodowego zarówno samego pracodawcy, jak i pracowników firmy.