- w kalkulatorze w wierszu „liczba miesięcy pomocy" wpisujemy 1,
- nie zmieniamy spadku obrotów,
- nie zmieniamy listy pracowników – muszą być te same osoby co w dniu złożenia wniosku,
- nie zmieniamy wieku pracowników – ma być taki jak w dniu złożenia wniosku,
- wpisujemy tylko faktyczne wynagrodzenia naliczone za dany miesiąc,
- pracownicy zatrudnieni w ramach np. umowy zlecenie oraz pracownicy przebywający na zwolnieniu lekarskim płatnym przez pracodawcę powinni być wykazywani w kalkulatorze - arkusz nr 3 (kolumny żółte dotyczące składek ZUS muszą być uzupełnione przez wnioskodawcę).
Wypełnione oświadczenie oraz wykaz pracowników – wg powyższych wskazówek – należy wysłać drogą elektroniczną poprzez portal praca.gov.pl – zakładka: Pismo do Urzędu (PSZ-PU) lub w wersji papierowej drogą pocztową bądź do skrzynki znajdującej się przy wyjściu
do Urzędu.