Oprócz znanych dotąd form kontaktu z konsultantami Zielonej Linii (telefon, czat, e-mail), teraz informacje o rynku pracy mogą uzyskać również osoby niesłyszące lub słabosłyszące, posługujące się polskim językiem migowym (PJM).
Dzięki komunikacji w języku migowym każda osoba zainteresowaną tą formą kontaktu uzyska potrzebne informacje dotyczące rynku pracy oraz usług powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy. Dodatkowo, nowa forma kontaktu Zielonej Linii umożliwi komunikację w języku migowym z pracownikami urzędów pracy na miejscu w urzędzie.
Link do połączenia z konsultantem i dodatkowe informacje znajdują się pod adresem https://zielonalinia.gov.pl/zl-migowy.
Uwaga: Usługa będzie dostępna od dnia 01 sierpnia 2022 roku.
Do kogo skierowana jest usługa?
Usługa jest skierowana do osób niesłyszących i słabosłyszących, które znają polski język migowy (PJM) i które chcą uzyskać informacje o rynku pracy.
Jak skorzystać z usługi?
Są dwa sposoby na wykorzystanie komunikacji w języku migowym:
- Porozmawiaj z konsultantem Zielonej Linii, który zna język migowy, przez Internet. Połączenie jest możliwe z dowolnego miejsca i nie wymaga wizyty w urzędzie pracy.
- Jeżeli podczas wizyty w urzędzie pracy potrzebny Ci będzie tłumacz języka migowego, pracownik urzędu pracy połączy się z naszym konsultantem, który będzie tłumaczył rozmowę na język migowy.
Wymagania techniczne
Do połączenia z konsultantem Zielonej Linii potrzebny będzie:
- komputer lub telefon z kamerą i funkcją wideo,
- dostęp do Internetu,
- dostęp do aplikacji Microsoft Teams.
- przez przeglądarkę internetową: Google Chrome lub Microsoft Edge;
- przez zainstalowaną aplikację.
W celu nawiązania połączenia video z konsultantem, należy kliknąć w grafikę „Połącz z konsultantem".
W przypadku przeglądarki Chrome lub Edge istnieje możliwość rozpoczęcia rozmowy od razu z pracownikiem Zielonej Linii. W dymku aktywnej karty przeglądarki pojawi się informacja o zgodzie na udostępnienie kamery i mikrofonu.