- I – II kwartale zaplanowano organizację 3 kierunków szkoleń dla 3 grup szkoleniowych;
- II – III kwartale zaplanowano organizację 2 kierunków szkoleń dla 2 grup szkoleniowych;
- Nazwa kierunku szkolenia: Spawacz MAG 135
(szkolenie w ramach środków z FP)
Zakres szkolenia: Zagadnienia wynikające z programu zatwierdzonego dla danej jednostki przez Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut
Spawalnictwa w Gliwicach.
Liczba miejsc dla uczestników: 8 osób
Przewidywany termin realizacji i orientacyjny czas trwania szkoleń w godzinach: II – III kwartał, 145 godzin
Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone/wymagania wstępne:
- wykształcenie min. podstawowe;
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do odbywania szkolenia;
Rodzaj zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji lub uprawnień:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, spełniające wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy;
- książka spawacza;
- świadectwo egzaminu spawacza.
- Nazwa kierunku szkolenia: Operator koparkoładowarki wszystkie klasa III
Zakres szkolenia: Zagadnienia wynikające z programu opracowanego przez Sieć Badawcza Łukasiewicz - Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego w Warszawie na podstawie § 26 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 20 września 2001r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy podczas eksploatacji maszyn i innych urządzeń technicznych do robót ziemnych, budowlanych i drogowych (Dz.U. z 2018r., poz. 583 z późn. zm.).
Liczba miejsc dla uczestników: 8 osób
Przewidywany termin realizacji i orientacyjny czas trwania szkoleń w godzinach: I – II kwartał, 134 godziny
Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone/wymagania wstępne:
- wykształcenie min. podstawowe
Informacja o egzaminie zewnętrznym, jeżeli jest przewidziany: Tak - egzamin przed Komisją powołaną przez uprawniony podmiot
Rodzaj zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji lub uprawnień:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, spełniające wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy;
- świadectwo egzaminu operatora koparkoładowarki wszystkie kl. III
- książka operatora
- Nazwa kierunku szkolenia: Księgowość komputerowa z elementami kadr i płac
Zakres szkolenia:
- podstawy prawne z zakresu księgowości;
- stosowanie zasad otwierania, prowadzenia i zamykania ksiąg rachunkowych;
- środki gospodarcze i źródła ich pochodzenia;
- konta księgowe, dokumentacja księgowa;
- formy opodatkowania działalności gospodarczej;
- przychody i koszty w kontekście ustawy o VAT;
- ewidencjonowanie zdarzeń gospodarczych oraz ich dokumentowanie w podatkowej księdze przychodów i rozchodów;
- zasady rozliczeń z ZUS;
- deklaracje podatkowe;
- obsługa komputerowych programów finansowo – księgowych;
- kadry i płace w firmie.
Liczba miejsc dla uczestników: 8 osób
Przewidywany termin realizacji i orientacyjny czas trwania szkoleń w godzinach: I – II kwartał, 150 godzin
Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone/wymagania wstępne:
- wykształcenie – preferowane co najmniej średnie
Rodzaj zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji lub uprawnień:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, spełniające wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy;
- Nazwa kierunku szkolenia: Operator wózków jezdniowych podnośnikowych z mechanicznym napędem podnoszenia
z wyłączeniem wózków z wysięgnikiem oraz wózków z osobą obsługującą podnoszoną wraz z ładunkiem
(szkolenie w ramach środków FP)
Zakres szkolenia: zgodny z zatwierdzonym dla jednostki szkoleniowej programem uprawniającym do przeprowadzenia szkolenia z zakresu operator
wózków jezdniowych
Liczba miejsc dla uczestników: 8 osób
Przewidywany termin realizacji i orientacyjny czas trwania szkoleń w godzinach: II – III kwartał, 67 godzin
Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone/wymagania wstępne:
- wykształcenie min. podstawowe;
- zaświadczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do odbywania szkolenia;
Rodzaj zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji lub uprawnień:
- zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, spełniające wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy;
- zaświadczenie kwalifikacyjne
- Nazwa kierunku szkolenia: ABC Biznesu
Zakres szkolenia:
- pomysł na firmę;
- biznesplan jako podstawa funkcjonowania firmy;
- aspekty prawne prowadzenia działalności gospodarczej;
- pozyskiwanie funduszy na rozpoczęcie działalności gospodarczej;
- formy organizacyjne działalności gospodarczej;
- finanse w małej firmie;
- zarządzanie firmą;
- marketing w małej firmie;
- zatrudnianie pracowników (Prawo Pracy, Kodeks Cywilny).
Liczba miejsc dla uczestników: 10 osób
Przewidywany termin realizacji i orientacyjny czas trwania szkoleń w godzinach: I – II kwartał, 35 godzin
Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone/wymagania wstępne:
- osoby bezrobotne planujące rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej
Rodzaj zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji lub uprawnień:
Charakterystyka osób, dla których szkolenie jest przeznaczone/wymagania wstępne:
• zaświadczenie o ukończeniu szkolenia, spełniające wymogi określone w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14
maja 2014r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji oraz trybu i sposobów prowadzenia usług rynku pracy
Opracowanie:
Anna Kopaczewska – specjalista ds. rozwoju zawodowego
Dorota Skwarek – specjalista ds. rozwoju zawodowego
Akceptuję: Halina Bazan – Kierownik Referatu Usług Rynku Pracy
Zatwierdzam: Danuta Łagożna – Dyrektor PUP w Biłgoraju